Начало / ОСП Новини

  • a+
  • a-

Проекти, финансирани от ЕС ще рекламират български сирена в Испания, Русия и Бразилия

19 декември 2011

Проекти, финансирани от ЕС ще рекламират български сирена в Испания, Русия и Бразилия

Български сирена ще се рекламират в Испания, Русия и Бразилия. Това съобщи Диляна Славова, председател на Националната асоциация на млекопреработвателите, в интервю пред в. „Труд”.

Тя посочи, че асоциацията е спечелила проекти за целта, които се финансират от Европейския съюз. Вече втора година български сирена и кашкавали се рекламират на пазарите в Германия и Испания, коментира вестник „Дневник". По думите на Славова само за първата година са се удвоили продажбите на български млечни продукти на германския пазар. Сключени са договори за над 500 т.

Испания е избрана като нов пазар, където живеят и много българи както и хора от други балкански страни. Проектът там ще се изпълнява 3 години. В Русия се налага пазарът за български млечни продукти да бъде преоткриван, а Бразилия също е избрана като нов за стоките ни пазар. Славова посочва, че южноамериканската страна бележи растеж на икономиката през последните години, а консумацията на млечни продукти непрекъснато се увеличава. Стойността на проекта за Бразилия е 2,8 млн. евро, той започва от Нова година и ще продължи 36 месеца.

Освен сирена и кашкавали от краве и овче мляко чрез проекта ще се рекламират и българско кисело мляко и български закваски.

Досега български млечни продукти се изнасяха предимно към Близкия изток, САЩ и Австралия.

Това, което ЕС финансира, е участие в международни панаирни изложения в целевите държави. Съюзът финансира 50% от всеки проект, 30% се поемат от Министерството на земеделието и 20% е самоучастието на браншовата асоциация. Поемат се разходите за изграждане на щандове на значителна площ – от 40 до 80 квадрата. Асоциацията на млекопреработвателите е сред учредителите на новосъздадената Асоциация на българските износители, създадена от членове на КРИБ. Славова посочи, че е добре всички асоциации от хранително-вкусовата промишленост да кандидатстват за една голяма промоционална програма за български хранителни продукти за самата България. „По този начин всички средства ще останат в държавата, а и българският потребител ще се убеди в качествата на нашите продукти", подчерта тя.